Treningi Cross-Fitness mają charakter ogólnorozwojowy. Chcemy Was wzmocnić przez zaatakowanie  z każdej strony. O co chodzi? Postaram się wyjaśnić odpowiadając na kilka najczęściej pojawiających się pytań!

1. Czy treningi Cross-Fitness sprawią, że schudnę?

Tak i Nie! Obie odpowiedzi mogą być słuszne. Z pewnością treningi sprawią, że Twoje ciało się zmieni. Czy przez pojęcie schudnę rozumiesz spadek masy ciała, czy może zmianę wyglądu sylwetki?  Nie oceniaj efektywności treningu jedynie po wskazówce na wadze. Wszystko zależy od tego jak wygląda ciało w momencie kiedy rozpoczynasz treningi oraz od stosunku tkanki tłuszczowej do tkanki mięśniowej. Efekt może być taki, że Twoje ciało się zmieni, ale wskazówka na wadze będzie reagować bardzo powoli.

Kolejnym aspektem jest obranie celu. Jeżeli faktycznie Chcesz schudnąć, unormuj dietę i dodaj stopniowo kilka treningów w tygodniu o niskiej intensywności lecz trwających ponad 60 minut. Jeżeli nie Jesteś w formie, nawet dwugodzinny spacer w niedzielne popołudnie będzie korzystny.

2. Czy trening Cross-Fitness kształtuje moje mięśnie?

            Zdecydowanie TAK! Nasz trening zbudowaliśmy na zasadzie zdrowego funkcjonalnego wysiłku. Angażujemy całe ciało, nie izolujemy ruchów. Jednym z celów treningów jest jego przydatność w życiu codziennym, ogólne samopoczucie i sprawność. Ponieważ rozwijamy Twoje ciało równomiernie, sylwetka nabiera proporcjonalnych i smukłych kształtów.

3. Czy treningi mają wpływ na moją kondycje i wytrzymałość?

            TAK! Każde ćwiczenie wykonujemy w określonym czasie. Nie określamy Ci ilości powtórzeń. Jeżeli Jesteś w dobrej formie zrobisz więcej powtórzeń, zwiększasz tempo. Osoba rozpoczynająca treningi będzie ćwiczyć wolniej, ale również osiągnie wymagany efekt. W zasadzie wszystkie ćwiczenia mają charakter wytrzymałościowo – siłowy.

4. Dużo trenuje, jednak ciągle jestem zmęczony i nie daję rady, dlaczego?

            Nasz zespół tak konstruuje treningi, aby nieustanie zmieniać bodźce działające na Twoje ciało. Efekt jest taki, że Możesz mieć poczucie permanentnego zmęczenia po treningowego, ale przecież taki jest cel treningu. Efekt możesz dostrzec dopiero po odpowiednim odpoczynku. Każdy trening, aby był skuteczny musi wywołać u Ciebie uczucie zmęczenia. Przez cały sezon zmieniamy zarówno obciążenia treningowe, jak i formy ćwiczeń, aby nie przyzwyczajać organizmu do jednego rodzaju wysiłku.  Jeżeli uważasz, że nie dajesz rady po np. Miesiącu czy nawet roku treningów po prostu spójrz na osobę, która dopiero zaczyna. Z pewnością wtedy zrozumiesz, że efekty są.  Dużo trudniej je dostrzec gdy człowiek wpada w rutynę treningową, a trener ciągle wymyśla inne bodźce, aby doprowadzić Cię do zmęczenia. Jeżeli nie robisz postępów trener z pewnością Ci o tym powie. Czasem wystarczy tydzień przerwy w treningu, aby dostrzec jaki wpływ ma na Twoje ciało i umysł.

            Podsumowując, treningi Cross-Fitness dają szanse zbudować zdrową i wytrzymałą sylwetkę. Sama formuła zajęć ma wpływ na stronę mentalną Twojego treningu. Naucz się koncentracji, aby zoptymalizować trening. Zapomnij o pracy i o problemach życia codziennego. W chwili  gdy Trenujesz liczysz się tylko Ty, Twoja wola walki oraz przekraczania swoich barier. Bądź uparty, cierpliwy i systematyczny, a po pewnym czasie dojdziesz do wniosku, że trening jest dla Ciebie jak higiena. Nie będziesz mógł bez niego żyć.

 Na wszystkie inne pytania odpowiem Wam w klubie,

 Kasia, Rafał i Marcin